Odihna pasiva

somnul-odihna-refacerea

Timpul de odihna pasiva este timpul alocat somnului nocturn si / sau diurn; in plus, exista si alte forme ale timpului de odihna pasiva: relaxarea dupa un efort fizic intens sau reveria – deconcentrare mentala.

Somnul este o trebuinta primara, vitala a carui satisfacere conditioneaza functionarea normala a organismului uman; privarea de somn (sau somnul insuficient) au efecte negative importante asupra organismului; de exemplu:
– tulburari psihice, inclusiv tulburari de personalitate (dupa 2-3 zile de nesomn 40-60 ore), scade atentia, scade activitatea gandirii si a memoriei, apar iluziile perceptive, incoerenta exprimarii verbale, instabilitate motorie etc.

Trebuinta de somn are un caracter ciclic: aparitie-satisfacere-stingere-reaparitie; satisfacerea trebuintei de somn este deplina doar daca se inscrie in aceasta ritmicitate, in acord cu ciclul diurn si alternanta zi / noapte; in consecinta, o perioada indelungata de nesomn nu poate fi compensata prin prelungirea perioadei de somn.

In conditii normale, durata somnului “continuu” nu depaseste 10-12 ore consecutive; daca se depaseste aceasta durata, somnul continuu este un simptom de patologie a somnului (mai putin la copiii sub 4-5 ani); in cazul copiilor care dorm mai putin de 6 ore / zi, in mod repetat si pe termen lung, se inregistreaza un retard intelectual de cel putin un an in raport cu varsta mentala normala (scade capacitatea de invatare).

Diminuarea excesiva a timpului alocat somnului are ca efect instalarea surmenajului.

Pentru a ma contacta da click AICI si foloseste formularul de contact.

2 psihosports